عشّاق 14

شهروندان پایتخت امارات (دبی) می توانند با استفاده از درختان هوشمند به اینترنت وصل شده و تلفن هایشان را شارژ کنند. این درختان موسوم به "درختان هوشمند"نسخه فناورانه ای از درخت نخل بوده که توسط شرکت"idea media"در دبی ارایه شده اند...

این فناوری علاوه بر شارژ،ابزار و اتصال به وای فای،اطلاعات،جهت ها،محل ها سایه و مکان های نشستن را در اختیار افراد می گذارد.نخستین نخل هوشمند در ماه آوریل در پارک زعبیل دبی نصب شد.نخل های هوشمند جدید،دومین گروه از این درختان هستندکه در نزدیکی برج العرب نصب و روز 27 خرداد رونمایی شدند.ارتفاع این درختان6.5 متر است و این نخل ها توسط پنل های خورشیدی فتوولتاییک به مساحت 13.8 متر مربع نیرو دهی می شوند.این پنل ها همان برگ های درخت اند.
گفته می شود این پنل ها دارای کارایی بالغ بر 21% بوده و تمامی نیروی لازم برای هر نخل هوشمند را تامین میکند.
این درختان،وای فای را با طیف بالغ بر 100 متر ارایه می دهد و دارای نقاطی برای شارژ تلفن های همراه هستند.همچنین، دوربین های سلفی آن ها به کابران امکان گرفتن تصاویری از خود را در مکان نصب آن ها فراهم می کند.
مانیتور های صفحه لمسی موجود بر روی این درختان،اطلاعاتی درباره ی اخبار محلی، آب و هوا،خدمات و بازرگانی ارایه می دهد. این مانیتور ها همچنین جهت های مکان های محلی و انتخاب های حمل و نقل عمومی را در اختیار می گذارند.این صفحات،فضای لازم را نیز برای تبلیغات و پیغام های دولتی دارند.
درختان هوشمند هر یک دارای یک دوربین نظارتی مادون قرمز 360 درجه ای و دگمه ی اضطراری هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی